LADY S.: Državni razlog (1/2)
Scenarij: Jean Van Hamme · Crtež i kolor: Philippe Aymond
Shania svojim alijasima dodaje još jedan: Solène, instinktivnog ubojice u super tajnoj službi Francuske republike.
KAPETAN LEŠI: Krug je zatvoren
Scenarij: Žika Mitrović · Crtež: Julio Radilović – Jules
Hasanova banda traži skrovište pred zimu, no kosovski šerif će joj poremetiti planove.
IZVANSERIJSKO: Babeovo stoto optrčavanje
Autor: Jordi Bernet
New York je grad u kojem se svakodnevno izmiješa tisuće osobnih priča.
Korak neba
Autor: Tomislav Košta
Pjesma u stripu.
Romeo Brown ide na zapad
Scenarij: Peter O’Donnell · Crtež: Jim Holdaway
Mister Brown protiv otmičara kćeri naftaškog kralja Arizone.
ŠIC-MIC
Autor: Walter Neugebauer
Vrijeme je za zimske radosti.
TATICA
Autor: Nob
Je li opasno?
PEANUTS
Autor: Charles Schulz
Svi su zanijemili vidjevši prvi snijeg ove zime.
Pročitajte i članak Mislava Novakovića Između superjunaka i zlikovca o slavnome Stanu Leeju.
BLAGO S BUVLJE PIJACE?
Budućnost stripa je zajamčena. Ponajviše zahvaljujući kolekcionarima prethodnih naraštaja koji su sačuvali stripsku baštinu, a zatim i današnjim skupljačima stripskih tvorevina koji nastavljaju stopama svojih prethodnika.
Unatoč smanjenju masovne popularnosti kakvu je strip uživao nekada, strip umjetnost je dosegla novu razinu estetske, likovne, akademske i društvene vrijednosti. O stripovima se pišu eseji, povijesni pregledi, diplomski radovi, strip je u akademskim programima likovnih kuća, stripovi se izlažu u prestižnim galerijskim prostorima i muzejima, strip autori se sve više doživljavaju kao umjetnici, ne više kao obrtnici, stripovi se prodaju na dražbama čak i u slavnim aukcijskim hramovima kao što su Sotheby’s ili Christie’s. Štoviše, kao gljive poslije kiše pojavile su se brojne specijalizirane kuće za prodaju originalnih ilustracija, pasica i tabli poznatih strip autora.
Dakle, stvorio se jedan sloj elitnih kolekcionara, koji ne štede ni vrijeme niti novac samo da bi imali određeni strip original. Cijene strip originala posljednjih godina povećavaju se ubrzano, iz aukcije u aukciju. Nekadašnje simbolične cijene strip uradaka, koje su se redovito mogle dobiti od autora ili ih se pronalazilo na ‘buvljacima’, dosegle su već šestero ili čak sedmeroznamenkaste brojeve (u raznim valutama). Cijene pojedinih originala najpoznatijih autora usporedive su s cijenama djela prestižnih umjetnika klasične likovne forme.
Zaključujemo, stvaranjem kolekcija originalnih djela strip autora, zahvaljujući strastvenim ljubiteljima stripa, strip umjetnost je dosegnula svoj društveni vrhunac.
Sve to dogodilo se u relativno kratkom vremenu od dvadesetak godina. I ja sam još davno odlutao u taj kolekcionarski krug sakupljača originala i bio gotovo jedini. Čak i ljubitelji stripa su me smatrali pomalo ekstravagantnim u toj strasti. Za razliku od sakupljanja tiskovina, strip sveski, magazina, albuma, sakupljanje originala ima dodatnu vrijednost – svaki original ima svoju vlastitu priču, ponekad uključuje pustolovinu, sreću, no emotivni ushit ima gotovo uvijek. Kolekcija koja je stvarana s posebnom ljubavlju nehotično i spontano, s vremenom je narasla do muzejske vrijednosti. Otuda izazov Kuće stripa o kojoj oprezno govorimo.
Mladen Novaković
Нема коментара:
Постави коментар