среда, 30. јануар 2019.

Profesor Perdić – dalmatinski majstor fantasy arta




Život Zorana Perdića Lukačevića oduvijek je bio vezan za umjetnost. Nakon što je diplomirao likovnu kulturu na Filozofskom fakultetu u Splitu, otišao je u Prag gdje je radio kao grafički dizajner i ilustrator za izdavačku kuću Manticore production. Danas, pak, radi kao profesor u OŠ “Knez Trpimir” u Kaštel Gomilici, ali definitivno nije „običan profesor“. On je uzor, vjerojatno, svakog mladog bića, jer njegova najveća ljubav je upravo ono što većini mladih zamjenjuje „mrske“ knjige – on je majstor stripa.

- Strip me prati oduvijek, uz knjige je još od osnovnoškolskih dana bio medij koji će kasnije obilježiti cijeli moj život. Često znam reći da sam povijest zavolio i naučio kroz strip, što preporučam djeci. To se odrazilo na cijeli moj budući rad. Istraživati, skicirati bitke, oružje, gradove, izraze lica boraca, masovne borbe, čudovišta, naravno u izmišljenim svjetovima, oslanjajući se na puno podataka iz literature, postala je moja svakodnevnica. Uvijek je bilo najvažnije crtati i uživati u tome, negoli neki uspjeh, tako da sam i na prve natječaje prijavljen od strane prijatelja – kazao je Zoran.





Kako sam kaže, ilustracijama i stripom bavi se jako dugo, veći dio života zapravo. Prva nagrada bila je davne 1987.  godine kada je sa stripom „San ili…“ bio trećeplasirani na natječaju jugoslavenskog stripa, odmah nakon najpoznatijih imena tog svijeta -  Igora Kordeja i Dubravka Matakovića. Većinom se njegove ilustracije i stripovi baziraju na tematici takozvanog fantasy-arta.

- SF je ono sto volim, moje ilustracije su inspirirane povijesti i tradicijom, ali interpretacijom u budućnosti. Često me pitaju kako se ne bojim toga sto nacrtam, neki kažu da plašim djecu...ali moja čudovišta nikoga ne grizu – kroz smijeh će Zoran i nastavlja – Naravno, kad crtaš ratove ili borbe, bude tu svakakvih prizora, otkinutih dijelova tijela, krvi… istina je da legende, mitovi i bajke čovjeka zanesu, možda i preplaše, ali nasilje je na kraju uvijek put koji vodi do dobra koje pobjeđuje…Autori koje iznimno cijenim i pratim su.Mike Mignola –Hellboy i  Corto Malteze - Hugo Pratt.

Ono što profesora Perdića razlikuje od drugih ilustratora je tematika njegove umjetnosti. Odlučio se za nešto nama blisko - mediteransku mitologiju. Kao i svaka povijest, dalmatinska je  povijest također puna legendi i usmene predaje, što je Zoran odlučio oživjeti u pričama i slikovnicama za djecu.Objavio je niz saga iz dalmatinske povijesti, ispričavši kroz svoje ilustracije  priče o svetome Duji, zaštitniku Splita, caru Dioklecijanu, utemeljitelju grada, Hajduku – kao jednom od najbitnijih simbola grada, zatim o kaštelanskim ljubavnicima Miljenku i Dobrili i slično…
- Dalmacija definitivno može biti jako dobra inspiracija za fantasy. To pomislim svaki put kad dignem pogled i ugledam tvrđave na stijenama Klisa ili Omiša. A da ne govorim o  legendama naših starih o vilama, vilenjacima, vješticama i čarobnjacima – dodao je Zoran.





Inače, Zoran je stalni suradnik Prirodoslovnog muzeja Zagreb, grafičkog studija Revolucija u Zagrebu, zatim organizacije Plavi svijet - Mali Lošinj,  Muzeja grada Kaštela. Također je ilustrator predloška igre i likova Dwarf wars…Trenutno radi na novoj slikovnici u suradnji s Muzejom grada Kaštela s kojim, kako sam navodi, ima iznimnu suradnju u projektima, što zainteresirani mogu i vidjeti posjete li dvorac Vitturi.

- U školi pokušavam kroz nove medije djeci približiti i objasniti važnost stripa koji je osnova za svaki film, priču, spot, kao spoj slike i riječi koja te odvede u svijet mašte. Djeca vole to što radim, vidim da im je drago, da prate moju fb stranicu ilustracija, je li zbog mene ili radova, ne znam, ali super ako je i jedno i drugo...
Kako bih približio ilustraciju široj publici u suradnji sa suprugom bavim se izradom unikatnih suvenira baziranih na reciklaži i mojih autorskih ilustracija kratkih priča o Dalmaciji pod imenom TOrBA bags. Tako kroz nosivi predmet opet izlazi snaga stripa i ilustracije kao medija. To je naša poruka o važnosti reciklaže, ljepoti Dalmacije…

Izložba ilustracija Zorana Perdića u splitskoj knjižnici Brodarica rezime je autorova rada na brojnim projektima. Moguće ju je pogledati do 21. veljače, a izložbom predstavlja svoje radove u temperi, tušu i olovci.


Autor: M.P.
Tekst i fotografije preuzete sa sajta kastela.org


Нема коментара:

Постави коментар

Maxi Tex #22

  Scenario: Nizzi Claudio Crtež: Alessandrini Giancarlo Naslovnica: Villa Claudio