четвртак, 28. март 2019.

Advokat – kolekcionar stripova

Jedan od srpskih advokata sa Kosova Dejan A. Vasić pasionirani je ljubitelj stripova. U svojoj kolekciji poseduje i neke od najstarijih brojeva. Veliki broj stripova ostao mu je u Prištini nakon izbijanja sukoba na Kosovu. Međutim, to ga nije pokolebalo da svih ovih godina nastavi da sakuplja stripove.   





Danas advokat i strastveni kelekcionar. Vasić ne zna koliko stripova ima. Kaže da ih valjda ne broji iz sujeverja. U rukama drži najstarije.

“Oni su najstariji jer su jedini ostali iz moje stare kolekcije, koje sam kao dete skupljao u Prištini i onda je nakon rata ta kolekcija nekako svojim putem izgubljena. Ja sam posle rata ponovo počeo da skupljam stripove,” - kaže Vasić.




Stripovi su nekada bili jeftina zabava. Izlazili su uz novine.

“Ti stripovi koji su se vukli po novinama objedinjeni ovako u ovim lepim knjigama, ukoričeni. Ja sam sada u toj fazi, da skupljam samo te stripove koji su izlazili nakon sukoba na Kosovu 1999. godine,” - kaže Vasić

Ovaj advokat je naučio da čita uz stripove. Prvog stripa se ne seća.

“Prvo sećanje za stripove je u kući mog pradede Đorđa u Lipljanu. Došao sam sa roditeljima tamo, bio sam mali i tamo sam pronašao neku stvarno ogromnu gomilu stripova. Ja sam bio oduševljen kada sam to video, međutim moja majka nikada nije volela taj moj hobi pa ni dan danas. Rekla mi je: “To nemoj da mi donosiš u kuću, neću da ih vidim!” - priseća se Vasić.

Ali se njegova majka ipak godinama nagledala stripova. Neke predratne brojeve sačuvao je i posebno su vredni.

“Ove koje sam sačuvao i koje sam doneo iz Prištine, jednom prilikom sam specijalno poneo u Zagreb, jer je tamo boravio Zagorov crtač Galijano Feri i on mi je ova četiri primerka starih stripova iz Prištine potpisao i ove romane čuvam kao moje relikvije,” - kaže Vasić.

Veza između advokature i stripova je strast prema čitanju. Iako ima malo vremena, jedan strip sednično, obavezno čita. Ljubav je preneo i na decu. 

“Oni su porasli uz stripove i nekada na silu, nekada kada im se oduzmu mobilni telefoni, gde će šta će - zakače se za neki strip. Generalno, mislim da je današnjoj omladini strip kao zabava spor, nije to ono što oni od zabave očekuju,” - ocenjuje on.

Vasić zna ko mu je nadraži lik.

“Ja. Uvek sam govorio da sam neka kosovska mešavina Korta Maltezea, Dilana Doga i Đulije,” - poručuje samouvereno. 


Tekst i fotografija preuzeti sa sajta radiokontaktplus.org

Нема коментара:

Постави коментар

Maxi Tex #22

  Scenario: Nizzi Claudio Crtež: Alessandrini Giancarlo Naslovnica: Villa Claudio