уторак, 31. август 2021.

Škola stripa „Nikola Mitrović Kokan“: Ništa novo, opet nagrade u Velesu


Škola stripa „Nikola Mitrović Kokan“ svoju prebogatu riznicu priznanja obogatila je sa još četiri nagrade na 18. Međunarodnom salonu stripa u Velesu u Makedoniju. U konkurenciji od oko 200 učesnika iz brojnih zemalja sveta, predavač Leskovačke škole stripa Marko Stojanović osvojio je međunarodno priznanje „Zlaten strip“ za najboljeg strip scenaristu festivala, kao i nagradu za umetnički izraz sa crtačima Kristijem Pakurarijem (Rumunija) i Igorom Krstićem za strip “Seča knezova” iz serijala “Vekovnici”. Učenica Škole stripa Anastasija Vidanović osvojila je u starosnoj kategoriji osnovne škole nagradu za najbolji strip stranog autora, a priznanjem za saradnju nagrađena je i Leskovačka škola stripa za svoje kolektivno učešće na festivalu. Leskovačka škola stripa dala je i dodatni doprinos festivalu u Velesu, jer se za vreme dešavanja festivala odigravala i međunarodna strip konferencija “CAN for Balkans” koji se realizuje uz podršku Evropske Unije kroz program Kreativna Evropa sa Konzorcijum partnera iz Albanije, Belgije, Makedonije, Rumunije i Srbije sa ciljem da olakša saradnju između umetnika i stručnjaka iz sveta istorijskog stripa na zapadnom Balkanu i Evropske unije. U sklopu tog programa delegacija Leskovačke škole stripa u sastavu Aleksandar Stamenković, Vladimir Trkulja, Mina Davić, Marijana Kostić i Marko Stojanović predstavljala je Srbiju na ovoj Međunarodnoj konferenciji, a Marko Stojanović je prezentovao je srpski strip pred publikom iz Španije, Belgije, Makedonije, Albanije i Rumunije.

Anastasija Videnović ide u osmi razred, a nagrada za najbolji strip stranog autora na festivalu u Velesu je samo još jedna u nizu.

„Odavno sam prestala da brojim nagrade. U školu stripa sam skoro osam godina. Od malena sam pokazivala talenat za crtanje, moji roditelji nisu znali da postoji neka škola gde bi taj moj talenat dodatno razvila, ali sam na preporuku jednog mog druga iz razreda, koji je već išao u ovu školu, došla da probam. I tako, on je vremenom odustao, ali ja nisam. Crtanje me je dosta zainteresovalo, tako da planiram i da nakon osmog razreda upišem Umetničku školu, smer grafičkog dizajnera. Najviše volim da crtam ljude i to mi nekako ide i najbolje od ruke. Trudim se da što više vežbam crtanje životinja, pošto mi to ne ide baš najbolje, zatim volim da crtam i prirodu… Preporučujem svima koji imaju talenat za crtanje da dođu i probaju, jer u Školi stripa može da se napreduje, nastavnici su dobri, uvek su tu da nam pomognu, zahvaljujući njima dosta napredujemo.“


 

Нема коментара:

Постави коментар

Maxi Tex #22

  Scenario: Nizzi Claudio Crtež: Alessandrini Giancarlo Naslovnica: Villa Claudio