понедељак, 14. октобар 2019.

Sa „Oblikom vode“ Giljermo del Toro je ostvario dugogodišnji san

Prva stvar koju primetite kada uđete u Sumornu kuću Giljerma del Tora u Tauzend Ouku u Kaliforniji, koja je prepuna filmskih i monstrumskih znamenitosti, jeste ogroman demon (iz prvog filma o Helboju) koji vas čeka u hodniku i napada svakoga ko uđe. A zatim ka vama ide veliki, bradati Meksikanac koji se pojavljuje kako bi zagrlio svog gosta.





Del Torov dom je zapravo kuća koja se nalazi pored, ali u ovoj monstrumskoj vili najviše voli da stvara i piše u sobi po čijim oknima dobuje simulirana kiša.

Topla dobrodošlica možda i nije nešto što biste očekivali od čoveka koji se okružio raznim stvorenjima, ali kako nam je rekla glumica Sali Hokins, koja glumi u poslednjem Del Torovom filmu „Oblik vode“, to je tipično za njega: „Raširio je ruke i samo me pokupio u topli zagrljaj“. Upoznali su se pre više od četiri godine.

„Agent me je pozvao i rekao da je Giljermo zainteresovan da igram glavnu ulogu u njegovom filmu koji još nije napisao. U takve stvari ne verujete dok niste u istoj prostoriji sa rediteljem ili dok u rukama ne držite scenario“, rekla je Hokinsova koja je za ulogu u ovom filmu nominovana za Oskara.

Ipak, Del Toro je održao reč i nekoliko meseci kasnije joj je pokazao početak scenarija i želeo je njeno mišljenje. „Od samog početka procesa imala sam utisak da sarađujem sa njim. On tako radi“, rekla je.

Za samog Giljerma, „Oblik vode“ je kulminacija dugogodišnjeg sna: „Oduvek sam želeo da uradim ljubavni film o čoveku amfibiji i ljudskom biću“, mada je zamišljao nešto sličnije „Biću iz Crne Lagune“. Iz nekog razloga mu to nije polazilo za rukom. „Smetao mi je sam žanr“, kaže reditelj.

A onda se jednog decembarskog jutra 2011. godine našao sa Danijelom Krausom, sa kojim je radio na knjigama iz serijala „Trollhunters“, i Kruas mu je pričao o ideji koju odavno ima: priči o spremačici koja se sprijateljuje sa amfibijom u cilindru na kom piše „Pronađen u Amazonu“. Za Del Tora je to bio trenutak na koji je čekao. „Rekao sam: ’Ništa više ne govori. Kupujem ideju. To će biti moj sledeći film’.“

U „Obliku vode“, koji je smešten u 1962. godinu kada je Hladni rat bio u jeku, stvorio je film o čudovištu u kome monstrum dobija devojku. „Kao klinac, gledao sam ’Frankenštajna’ i slične filmove i uvek navijao za monstrume. Zato sam oduvek želeo da vidim ovakav film“, kaže Del Toro. „Da je ovo normalan film, u sceni kada zver nosi lepoticu u rukama, pojavio bi se heroj... prelepi belac u savršenom odelu. Ovde ga ipak vidimo iz drugog ugla i on je negativac. Za mene su priče zanimljive kada im promenite perspektivu.

Veoma važnu lekciju kada je novac u pitanju Del Toro je naučio tokom rada na prethodnom filmu „Crimson Peak“ kada je Univerzal zbog velikog budžeta filma insistirao da ga promoviše kao horor i u tome pogrešio. Za „Oblik vode“, reditelj se odrekao svoje plate kako bi se vratila u budžet filma i koristila da se plate neophodne stvari. Sličan dogovor je imao i kada je snimao „Panov lavirint“ pre više od jedne decenije.

„Tako gledam na novac sada sa pedeset i četiri godine – deca su mi odrasla, loše se oblačim, automobil mi je star četiri godine, imam sva gumena čudovišta koja mi trebaju. Ne snimam filmove kako bih kupio ranč u Santa Feu, pravim ih da bih ispričao priče. Investirao sam u priču na koju gledam kao na protivotrov vremenima u kojima se nalazimo. Sve je užasno i strašno, ali ovaj film nam otvoreno govori o ljubavi i lepoti, o dobrim stvarima u životu.“

Škakljiva tema ove ljubavne priče bila je seksualnost. Reditelj kaže da nije želeo da je izbegne jer bi to bilo licemerno. „Za mene je seksualnost politička stvar“, rekao je. Pored toga, film u sebi sadrži priče i o rasizmu i homofobiji. „Nisam želeo da snimam film o 1962. godini već o današnjici.“

Del Toro kaže da će uraditi još možda jedan ili dva velika filma, a onda planira da se posveti malim jer „to je ono što volim da radim“.

„Znam kakve velike filmove želim da snimim, nema ih više od tri. A zatim želim da radim uvrnute, male stvari koje su u potpunoj suprotnosti sa svim trendovima.“


Izvor: variety.com
Prevod: Dragan Matković
Tekst i fotografija preuzeti sa sajta laguna.rs

Нема коментара:

Постави коментар

Maxi Tex #22

  Scenario: Nizzi Claudio Crtež: Alessandrini Giancarlo Naslovnica: Villa Claudio