петак, 29. март 2019.

Strip “Krvavi krst” po scenariju Marka Stojanovića objavljen u Francuskoj




U Škola stripa „Nikola Mitrović Kokan“, koja radi pri Leskovačkom kulturnom, održana je konferencija za medije povodom objavljivanja strip albuma „Croix Sanglant“ scenariste Marka Stojanovića za jednog od najvećih francuskih strip izdavača „Delcourt“.

Radi se o prvom strip albumu serijala „Croix Sanglante“ (Krvavi krst) koji je predavač u Leskovačkoj školi stripa, Marka Stojanovića, uradio u saradnji sa crtačima Draženom Kovačevićem iz Srbije i Danom Ianosom iz Rumunije, te Desimirom Miljićem iz Bosne i Hercegovine.

„U pitanju je priča o Četvrtom krstaškom pohodu, odnosno padu Carigrada“ kaže Stojanović i dodaje da je kuriozitet to što je strip vrlo kritički nastrojen prema zemlji u kojoj izlazi, odnosno Francuskoj, te Zapadnoj civilizaciji uopšte, s obzirom da je ta civilizacija direktno skrivila pad Vizantije i potonji upad Turaka u Evropu.

„Još jedan od kurioziteta je i to što je autorska ekipa okupljena oko serijala bez ijednog francuskog imena, te da je predloženi projekat i sastav autorskog tima došao upravo od strane srpskih i rumunskih autora kojima je prepuštena gotovo potpuna kreativna kontrola nad projektom, što je nešto što se u francuskom stripu, kad se radi o najvećim izdavačima, prosto ne dešava. Koliko je „Krvavi krst“ zapravo netipičan strip za „prvu ligu“ francuskog strip izdavaštva u kojoj je objavljen, pokazuje i to što se ovim scenariom po prvi put za savremeni francuski strip potpisuje srpski strip autor. Naime, za pomenutu veliku četvorku francuskih izdavača trenutno radi pedeset srpskih strip crtača koji ilustruju tekstove francuskih strip scenarista, ali samo sam ja strip scenarista. „Krvavi krst“ je, inače, moj sedmi album objavljen u Francuskoj, ali prvi koji sam objavio za nekog od četiri izdavačka giganta u Francuskoj – a gorko slatko zadovoljstvo jeste što je prvi album serijala „Guerre Sainte“ (Sveti rat) istovremeno i jedini strip koji je napisao neko iz Srbije, a koji je u poslednjih petnaestak godina objavljen u Francuskoj. Album je naišao na prilično dobar prijem publike ali i kritike na eminentnim sajtovima, pa je serijal koji je trebalo da čine dva albuma proširen na tri svega par dana nakon objavljivanja. Led je probijen, a vrata odškrinuta, pa se nadam da će sada mojim kolegama scenaristima biti mnogo lakše da uđu na ovo tržište i pokušaju da na njega plasiraju svoje priče. Što se samog osećaja povodom objavljivanja ovog albuma tiče, on je sličan tome kad bi vam jedan od američkih pandana Delkora, recimo Marvel dozvolio da za njih kreirate sopstvenog superheroja, sa saradnicima po svom izboru i punom autorskom slobodom, pa potom tog superheroja plasirao pored Spajdermena, Supermena ili Betmena…


Tekst i fotografija preuzeti sa sajta jugpress.com

Нема коментара:

Постави коментар

Maxi Tex #22

  Scenario: Nizzi Claudio Crtež: Alessandrini Giancarlo Naslovnica: Villa Claudio