недеља, 12. мај 2019.

Bonelli je Hrvatima kao Marvel Amerikancima

Ken Parker sustavno je izlazio do 1996. godine, a prije gašenja na njemu su radili i danas ugledni mlađi autori poput našeg Gorana Parlova. U vrijeme Jugoslavije kupovali smo ga na kioscima, a prije desetak godina u čak 80 luksuznih, tvrdoukoričenih knjiga naklade Fibra.





Oni su bili naš prvi prozor u svijet stripa. Uz njih smo se smijali i plakali, zamišljali da i sami kročimo nepreglednim džunglama, prerijama ili ulicama modernog Londona, spašavajući nevine od različitih prijetnji.

Stripovi talijanske naklade Bonelli u srcima hrvatskih čitatelja imaju ono značenje koje Amerikancima imaju likovi Marvela i DC-ja. Tex Willer, Mr. No, Dylan Dog, Nathan Never, Martin Misterija, Nick Raider, Zagor... samo su dio junaka koji se i danas rado čitaju i vrlo dobro prodaju pa ne čudi da u nas gotovo nema stripaške manifestacije koja u svoj program ne bi pozvala nekoliko Bonellijevih autora.

Na Zagreb Comic Con / Crtani Romani Šou koji je jučer otvoren u zagrebačkom Domu HDLU došli su neki od najvećih. 




Posebnu pažnju svakako će izazvati Ivo Milazzo, talijanski ilustrator, slikar i crtač stripova koji je gostovao na prvom CRŠ-u 1998. godine. Široj publici najpoznatiji je kao autor Kena Parkera, možda i najjačeg talijanskog kaubojskog stripa koji je sa scenaristom Giancarlom Berardijem pokrenuo 1974 godine. S njim je radio i stripove o Tarzanu za francusko tržište, što je dodatno zanimljivo u kontekstu proslave 90. rođendana tog junaka, koji se također obilježava na ovogodišnjem Zagreb Comic Conu. 

Zanimljivo je da njihov Ken Parker nije dio Bonellijeva portfelja, iako bi se u njega sasvim dobro uklopio, kao i primjerice Lazarus Ledd koji je također izlazio na hrvatskom tržištu i mnogi su ga pogrešno smatrali dijelom Bonellijeva univerzuma. 

Junaci običnih ljudi 


Milazzov crtež Kena Parkera, međutim, raskošniji je i na trenutke više sliči na radove francuskog crtača Hermanna Huppena nego na Bonellijevu “konfekciju”, ljepše je i bogatije koloriran od drugih obojenih talijanskih izdanja, a u karakterizaciji Kena Parkera još je naglašenija njegova pripadnost običnim, malim ljudima bez želje i potrebe da postane superjunak. Njegov Ken Parker utjelovljenje je nevoljkog, slučajnog heroja tipičnog za europski kiosk-strip, za razliku od američkog superjunačkog žanra čiji su junaci ponekad i doslovno s drugih planeta.





Ken Parker sustavno je izlazio do 1996. godine, a prije gašenja na njemu su radili i danas ugledni mlađi autori poput našeg Gorana Parlova. U vrijeme Jugoslavije kupovali smo ga na kioscima, a prije desetak godina u čak 80 luksuznih, tvrdoukoričenih knjiga naklade Fibra. Vrlo će vjerojatno upravo te knjige biti među najtraženijom robom u Domu HDLU, jer prilika za posvetu ili crtež Ive Milazza ne dobiva se baš toliko često, a stripovi o Kenu Parkeru već su odavno rasprodani. 

Iako je i sam Milazzo radio na njihovim serijalima Tex Willer, Magični Vjetar i Nick Raider, fanove talijanskog stripa na Zagreb Comic Conu čeka i jako izaslanstvo “pravih” Bonellijevih autora. 

Autori svih važnih naslova 


Prije svega, tu je Roberto Disso, omiljeni crtač Mr. Noa, Texa Willera i Zone X koji svakim svojim dolaskom u Hrvatsku izaziva mnogo fanovskog interesa. Slijede ga mnogima omiljeni Luigi Piccatto koji od 1986. godine crta Dylana Doga, a kasnije i Magičnog Vjetra i Demiana te Carlo Ambrosini koji Dylana Doga nije samo crtao nego ga je i scenaristički oblikovao.




Bogati vikend-raspored Zagreb Comic Cona pažljivo balansira između najpopularnijih Talijana i gostiju za kojima će trčati znalci, poput naše nagrađivane autorice Helene Klakočar, proslavljenog urednika i sjajnog sugovornika Didiera Pasamonika ili francuskog autora Laxa, za kojeg se već govori da je vrlo raspoložen za druženje s publikom. 


AUTOR: Milena Zajović
Tekst i fotografije preuzete sa sajta vecernji.hr

Нема коментара:

Постави коментар

Maxi Tex #22

  Scenario: Nizzi Claudio Crtež: Alessandrini Giancarlo Naslovnica: Villa Claudio